Nasıl iOS Developer Oldum ?

Tuğberk Can Özen
8 min readJun 20, 2022
iOS

Her şey bir gün uzun bir yolculuğa çıktığımda oldu. Araba sürerken yalnız başıma olduğum için çok sıkıldım ve YouTube videolarını rastgele çal moduna alarak seyahat ediyordum. Bir kamu kurumunda çalışıyordum ve işimden çok sıkılmıştım. Traş olmak, işe gitmek, belirli kıyafet kalıplarıyla giyinmek, türlü satış hedefleriyle uğraşmak beni mutlu etmiyordu; zamanla aynı monoton işleri yaptığımdan ve bunun da kapasitemi tam olarak kullanamadığımda bu işe gidip gelirken zamanla köreleceğimi de düşünmeye başlamıştım. Global bir iş yapmak istiyordum ve aslında yaptığım kaliteli bir işin kıymet görmesi gibi basit isteklerim vardı. İşte tam bu sıkışmışlıkların ortasında arka planda Eyüp Çimen’in “Nasıl iOS Developer olunur” videosu çalmaya başladı. 1 saat 20 dakika boyunca keyifle dinledim. Çıktığım seyahatin dönüş yolu bitmedi desem yeridir, akşam oturup araştırmaya başladım. Swift nedir, nasıl bir dildir, kulağa hoş geliyor ama sevebilir miyim ? gibi soruların cevabını bulmaya çalıştım. Pratikte tatbik etmeden bunu bilemeyeceğim için akabinde kendime bir Macbook edindim. Bunları yaparken de Swift ile ilgili bulabildiğim teknik olmayan her türlü Podcast, Youtube içeriği ve Yazıları tüketmeye başladım. Arabada, yemekte, akşam, sabah 1–2 saat erken kalkıp saatimi içerik tüketmeye ayırıyordum. Hafta sonlarımı da bu şekilde doldurdum fakat önce bir yol haritası oluşturmam gerekiyordu sonuç olarak bu benim için bir “Heves” değil geride…

--

--

Tuğberk Can Özen

iOS Developer👨🏻‍💻 at @Loodos | Founder at @SwiftAkademi | UIKit • SwiftUI