Kendini Geliştirmek İsteyenlere Kitap Tavsiyeleri

Tuğberk Can Özen
5 min readNov 20, 2020
Gelişim

Merhaba, son yazı serilerimden sonra buraya girmeyeli uzun zaman olduğunu fark ettim. Girmişken de okunma istatistiklerime bakarken eski yazılarımın hala çok fazla trafik aldığını gördüm. Hep sıkıcı konulardan bahsetmemek adına ben de 2020 yılında okuduğum kitaplardan tavsiyeler vermek istedim.

(Bugün günlerden 20 Kasım 2020)

Ben öyle çok roman tarzı kitap seven biri değilim kurguya karşı olduğumdan değil ama insan öyle kitapları belirli bir yaşta tüketince artık daha anlamlı, gerçekçi şeylere yönelerek kafasını onlarla doldurmak istiyor. İnsanın anlam arayışı ne garip.

Öncelikle sürekli olarak yaptığım şeyleri ‘ölçme’ yi sevdiğimden yani bir ‘veri’ yani ‘data’ delisi olduğumdan okuduğum kitapları takip edebilmek için kaç günde bitirdim, kaç dakika okudum ve kaç bin sayfa okuduğuma dair tuttuğum bir platform var. (TIK) 2020'de projelerimin ve çalışma hayatımın yoğunluğundan pek vakit kalmayacağını düşünerek sene başında hedefimi 12 kitapla sınırlandırmıştım. Fakat pandemi süreci her şeyi değiştirdiğinden biraz daha vaktim artmış oldu böylece bugün itibariyle 18. kitabımı okuyorum. 17 kitap bitirerek şimdiden yıllık hedefimi %141 ile aşmış durumdayım. Bu özet bilgiyi de verdiğime göre kitap tavsiyelerine geçebilirim. 5 kitap tavsiyesi sizi bekliyor. Sıkmadan kısa alıntılar da vererek aktarmaya çalışacağım…

--

--

Tuğberk Can Özen

iOS Developer👨🏻‍💻 at @Loodos | Founder at @SwiftAkademi | UIKit • SwiftUI